We hebben er lang over gedaan maar nu zijn de routes voor 14 mei dan ook met een tevreden gevoel nagereden en ‘zeer oké’ bevonden.
De ochtend wordt een ware uitdaging want elke equipe zal zijn rallywagen flink de sporen moeten geven. In volgorde van handicapklasse gaat een ieder aan de slag om op tijd bij de eerste controlepost te zijn. De bedoeling is namelijk dat allen tegelijk (!) daar aankomen. De snellere equipes zullen dan de mindervermogenden (qua pk’s dan hè!) moeten bijhalen. Geen gemakkelijke opgave, hihi (lach in het vuistje), voor geen enkele wagen dus. En dan begint die helse rit óók nog met een heuse klassementsproef!
Voor de tweede rit hebben we ook het nodige in petto. Wil je die rit snel gaan, dan heb je meer tijd om onderweg te stoppen bij interessante plaatsen maar je loopt ook de kans om (te?) vroeg bij de tweede klassementsproef te zijn; en je weet het: niet op tijd, te vroeg of te laat, kost je strafpunten. Wil je het rustig-aan doen? Dan doe je dat natuurlijk om van al het schoons onderweg te genieten; maar ook dan dwingt de tijd. Elk team krijgt vanaf de start van de tweede manche een tijd mee waarop ze bij de proef moeten zijn; hoe ze die rit inrichten? Dat mogen ze zelf bepalen. Een beetje talent met een tikkeltje geluk….. en je hebt misschien zo maar gewonnen!
Enfin, voor de route-uitzetters is er al veel lol onder de banden door gereden. We zijn benieuwd hoe de teams het er van af gaan brengen op 14 mei….